Beograd

Zdravstvene ustanove zainteresovane za pešačke priključke sa budućom metro stanicom

Izgradnja druge linije metroa, koja prolazi u blizini Specijalne bolnice Sveti Sava, KBC Zemun, budućeg GAK Narodni front i KBC Bežanija, bila je tema sastanka delegacije Ministarstva zdravlja i i predstavnika Grada Beograda.

Na sastanku je prisustvovala delegacija Ministarstva zdravlja, na čelu sa ministarkom Danicom Grujičić, i predstavnika Grada Beograda, menadžera Miroslava Čučkovića, glavnog urbaniste Marka Stojčića i direktora JKP Beogradski metro i voz, Andreje Mladenovića, kao i direktora pomenutih zdravstvenih ustanova, saopšteno je iz ministarstva zdravlja.

Prisutni su upoznati sa tehničkim detaljima i dinamikom buduće gradnje, a posebno su bili zainteresovani za pešačke priključke između metroa i Kliničkog centra Srbije, prenosi eKapija.

Podsetimo, Klinički centar Srbije ne nalazi se na trasi Linije 1 budućeg beogradskog metroa. Umesto stanice metroa kod KCS, beogradske vlasti ranije su najavile – pokretne stepenice.

Tadašnji zamenik gradonačelnika najavio je da će Klinički centar u Beogradu biti povezan podzemnim prolazom i pokretnim stepenicama sa budućom metro stanicom Mostar.

Naveo je da je jedan od zahteva tu bio da metro prolazi ispod Kliničkog centra, ali da “nigde u svetu metro ne prolazi ispod bolnica”.

“Metro stanica Mostar se nalazi bukvalno 400 metara od KC i predviđeno je da se iz dvorišta KC napravi podzemni ulaz gde bi se pokretnim stepenicama išlo pravo u stanicu Mostar, to je kao da imate metro stanicu”, rekao je rekao je sredinom 2021. godine tadašnji zamenik gradonačelnika Beograda i dodao da je “uprava Kliničkog centra tražila da metro ne prolazi ispod, jer to utiče na instrumente koji su veoma senzibilni.”

KCS, ipak, prema zvaničnom planu, treba da bude obuhvaćen metroom, ali tek trećom linijom.

Iz Udrurženja građana “Po meri metro”, koje je pokrenulo je inicijativu kojom predlaže usvajanje varijante linije 1 BG metroa koja bi obuhvatila Klinički centar Srbije i novu glavnu železničku stanicu Prokop, smatraju da je treća linija planirana kao ispravka prve dve.

“Kao posledica odabranih trasa, očigledno je da je treća linija planirana sa teretom ispravljanja nedostataka prve dve. Iako sa nespornim početkom i krajem na Novom Beogradu odnosno Banjici, njenu trasu kroz centralni deo grada “opterećuje” pokrivanje Kliničkog centra Srbije i nove glavne železničke stanice Prokop. Kada bi te dve lokacije bile pokrivene prvom linijom, kao što mi i predlažemo, trasa treće linija bi mogla biti projektovana optimalnije”, rekli su ranije članovi ovog Udruženja za eKapiju.

Podsetimo, Planom generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu metro linija 2 je planirana na pravcu: Depo Bežanija-Kvantaška pijaca-ŽS Zemun-Novi Novosadski put-Filipa Višnjića-Stadion Zemun-Senjski trg-Aleksandra Dubčeka-Opština Novi Beograd- Merkator-Arena-Sava centar-Blok 18-Savski trg-Manjež-Makenzijeva-Južni bulevar-Šumatovačka-Vojislava Ilića-Cvetkova pijaca-Mite Ružića-Ustanička-Mirijevo.

Izvor: Ekapija

Foto: Canva stock

Leave feedback about this

  • Quality
  • Price
  • Service

PROS

+
Add Field

CONS

+
Add Field
Choose Image
Choose Video
X