Beograd

Poznato kada će biti završen depo u Zemunu

Završetak radova na Tehničko-putničkoj stanici Zemun, koji su počeli tokom 2019. godine, očekuje se do septembra.

U najmodernijem depou u regionu sa povećanim kapacitetima radiće se održavanje vozova, kontrolno-tehnički pregledi, popravke, prenose Novosti

Takođe, vozni park će biti obogaćen sa još pet “soko” garnitura, čija kupovina je najavljena u narednom periodu, dok će do avgusta u našu zemlju početi da stiže čak 18 “Štadlerovih” elektromotornih vozova.

Novoizgrađena i modernizovana Tehničko-putnička stanica Zemun, jedan od najvažnijih objekata novog prestoničkog železničkog čvora, biće uskoro završena uprkos pandemiji, zakasnelim isporukama mehanizacije i nedostatku radne snage.

“Radovi su počeli u septembru 2019. godine i predviđeno je proširenje kapaciteta koje “Srbija voz” ima za održavanje voznih sredstava zbog toga što su u poslednjih deset godina uložen veliki novac u nabavku. Ovo je investicija od 51 milion evra. Pored postojećeg objekta koji ima 14.000 kvadrata, izgrađeno je još 18.000 kvadrata objekata za održavanje, 18 kilometara novih koloseka, zajedno sa elektrificiranom kontaktnom mrežom”, istakao je Mašan Radojević iz “Srbija voza”.

Bilo koja modernizovana ili rekonstruisana železnička pruga mora proći sertifikaciju evropskih institucija da bi mogla da bude deo železničke evropske mreže, pa je takva situacija i sa depoom u Zemunu. Kreditima Svetske banke biće omogućeno uređenje i ostalih depoa.

“Kroz tehničko-putničku stanicu mi pružamo taj osnovni preduslov gde nema kompromisa, a to je bezbednost. Međutim, tamo se vozovi takođe i čiste, pa je tehničko-putnička stanica najvažnija i za taj aspekt. Ono što se dešava kada voz uđe u stanicu i prima putnike je nadogradnja na tu osnovu koju treba da pruži ova stanica”, objašnjava Ivan Bulajić, direktor “Srbija voza”.

Moderni kompleks prostire se na 35 hektara zemljišta između stanica Zemun i Zemun polje, između levog i desnog kraka pruge prema Novom Sadu i predstavlja novi Beogradski železnički čvor, u koji ulaze tri teretne stanice – Makiš, Zemun polje, Karaburma i putničke u Prokopu, Zemunu, Novom Beogradu i Rakovici, Tehničko-putnička stanica Kijevo, ranžirna stanica u Makišu i železnička obilaznica oko prestonice.

“Sama činjenica da je saobraćaj organizovan tako da najveći broj vozova polazi iz Beograda znači da je depo koji se nalazi u blizini glavne železničke stanice “Centar” ujedno i najvažniji. Njegova važnost će dodatno biti uvećana tako što ubuduće sve linije koje polaze iz Beograda neće polaziti iz “Prokopa”, nego će polaziti iz Depoa do prve stanice u Zemunu, a onda iz Zemuna kroz Novi Beograd, stanicu Prokop, pa sve dalje ka jugu”, ističe Bulajić.

Kako najavljuju iz “Srbija voza”, u narednim godinama očekuje se da vozovi u Srbiji prevezu više od 20 miliona putnika.

Izvor: Novosti

Ilustracija/Foto: Predrag Lukic / Shutterstock.com

X