Beograd

„Beogradski sajam” ove godine organizuje šezdeset manifestacija

Svetski dan sajamske industrije obeležava se 7. juna. Tim povodom, „Beogradski sajam” sumira rezultate i najavljuje da će poslovnu godinu završiti sa čak šezdeset organizovanih manifestacija, što bi bio apsolutni rekord u osam i po decenija dugoj istoriji ove kompanije.

„Kao i svake prethodne prve srede u junu, i kao uvaženi višedecenijski član Globalne asocijacije sajamske industrije (UFI), ‘Beogradski sajam’ vlastitim primerom i ovim povodom uspeva da podseti da su sajmovi instrumenti za tržište dobara i usluga, posebno za mala i srednja preduzeća. Oni privlače odlične investicije, uticajne ljude na tržištu koji troše više, razgovaraju s više ljudi i preporučuju više brendova. Sajmovi su medij ‘licem u lice’, koji dodaje jedinstveni ‘ljudski element’ od ključnog značaja za izgradnju poslovnih kontakata. Oni su i mesta za razmenu znanja i saradnju, što dovodi do stvaranja ideja i projekata koji mogu bitno uticati na tržišne sektore, a takođe imaju ozbiljan potencijal da pomognu u razvoju novih industrija. Sajmovi podržavaju razvoj trgovine i instrument su internacionalizacije, pospešuju rast produktivnosti, stvaraju nova radna mesta, kako u okviru izložbene industrije tako i u pratećim aktivnostima kao što je turizam te podstiču ekonomski i infrastrukturni razvoj. Reč je o univerzalno vrednim prilikama da izlagači predstave svoje proizvode i usluge, a da se posetioci upoznaju sa najnovijim trendovima i inovacijama u raznim industrijama”, istaknuto je u saopštenju iz „Beogradskog sajma”.

Svetski dan sajamske industrije ima za cilj da istakne često i nemerljive pozitivne ekonomske, društvene i kulturne efekte koje sajamske manifestacije donose lokalnim zajednicama i globalnoj privredi, razmeni ideja, iskustava i inovacija u svim oblastima života važnim za društvo i privredu u celini. Isto tako, kontinuirano povećavanje medijske i komunikacione vidljivosti ove istorijske branše, stare mnogo vekova, jedna je od ključnih misija i ciljeva ovog praznika kojim se slavi razvoj i uspeh.

„Prema podacima Globalne asocijacije sajamske industrije (UFI) za prethodnu godinu, sa preko 493 milijarde evra poslovne prodaje za učesnike, oko 50.000 izložbi imalo je neverovatan uticaj na globalnu ekonomiju. Pored toga, troškovi posetilaca i izlagača ‘napravili’ su više od 299 milijardi evra, kako za lanac vrednosti izložbene industrije tako i za aktivnosti u vezi sa turizmom. Svojim poslovnim rezultatima, ‘Beogradski sajam’ je uveliko na putu da se vrati na pozicije od pre pandemije i aktuelnih geopolitičkih previranja kada je, prema istraživanju Ekonomskog instituta, svaki dinar zarađen pod kupolama sajma u ekonomiji dalje uvećavan za gotovo dva i po puta, a na nivou kompanije, kao izolovanog privrednog društva, i preko devet puta”, istaknuto je u saopštenju.

Izvor: Tanjug

Foto: b92.net

X